CASES / Staatsloterij / Kansspelen

STAATSLOTERIJ OUDEJAARSTREKKING

WAT.EEN.KNALLER. van een campagne! De Oudejaarstrekking leefde het afgelopen jaar meer dan ooit en hoe kan dat ook anders met zo’n enorme prijzenpot en… die knappe (honden)kop. Frekkel heeft namelijk een heuse fanbase opgebouwd en dat is niet onopgemerkt gebleven. De campagne is namelijk bekroond met een Ster Gouden Loeki. Met veel trots hebben wij het online gedeelte op ons genomen.

De Oudejaarstrekking vraagt om groot uitpakken en dat laten we ons geen tweede keer zeggen. Een Game, Banners, Custom Headers, Billboards, Layers, Swipecubes, TakeOvers, Socials, Interscrollers , Skins, Sticky ads, Widgets en Statics.. Alleen maar mooie dingen voor Staatsloterij.

OJT GAME /

High impact

Game + XXL HPTO + Socials

De creaties communiceren de mega hoofdprijs van 30 miljoen, de te winnen MINI’s en natuurlijk hóe je hier kans op kan maken: een Oudejaarslot kopen.

Met de Game kan je Oudejaars-items vangen die punten opleveren. Door de muis te bewegen vangt Frekkel oliebollen, hondenbotjes en de Oudejaarsloten. Zo kan je testen of je echt klaar bent voor Oudejaarsavond of dat je toch nog dat lot bent vergeten.

De XXL HPTO onderstreept nog maar eens dat het niet opvallend genoeg kan. De HPTO kan je in- en uitklappen.

In de social video zien we hoe Frekkel misschien wel hét winnende lot vangt. Swipe up en koop je Oudejaarslot, want zeg nou eerlijk… wie kan Frekkel nou weerstaan?

Oudejaarstrekking /

Creatives

970
250
336
280
300
250
Staatsloterij /

Werkwijze

Werkwijze

Het doel van deze campagne was de volledige aandacht trekken. Op basis van de campagnebeelden zijn we begonnen met het uitrollen van deze grootse trekking. De insteek is het stimuleren van sales en het onder de aandacht brengen van de verschillende mogelijkheden om deze trekking te winnen. In de creaties worden hele en halve loten, straatjes en straten en boulevardjes en boulevards getoond. Bij de campagne hebben we onderscheid gemaakt tussen Sales en Awareness. Waar de Sales creaties vooral de loten tonen, komen in de Awareness banners onze vrolijke vriend Frekkel tevoorschijn. Tijdens deze feestelijke campagne hebben we een interactief element toegevoegd in de vorm van een game.